יואל קסלר CGRP

יואל קסלר cgrp

דר יואל קסלר  ההתקדמות בטיפול במיגרנה

דר יואל קסלר מסביר על ההתקדמות בטיפול במיגרנה

מיגרנה היא מחלת ניורולוגי  שפוגעת במיליונים של אנשים. מומחה ברפואת פנימית הוא מסביר שההתקדמות לאחרונה בטיפול במיגרנה עשויה לספק הקלה מתמשכת.

האם ידעת שכמיליארד איש ברחבי העולם עלולים לסבול ממיגרנה? זה הופך את המיגרנה לאחת המחלות הנוירולוגיות השכיחות ביותר בעולם. למרבה המזל, הטיפול במיגרנה מתקדם והחולים כיום עשויים ליהנות יותר מהקלה על מיגרנה מאי פעם. הוא מסביר על כמה התקדמויות לאחרונה בתחום הטיפול במיגרנה.

"מיגרנה פוגעת במיליונים רבים של אנשים, וזה יותר מסתם כאב ראש", דר יואל קסלר ציין: "אם אתה סובל ממיגרנה, זה יכול לרסק את הפרודוקטיביות שלך, ולגרום לתסמינים מערכתיים רבים מעבר לכאב הראש."

למרבה הצער, תרופות נפוצות ללא מרשם בדרך כלל אינן מספקות שיכוך כאבים מתמשך. בעוד שאספירין, איבופרופן וכדומה עלולים לטפל בכאבי ראש רגילים, לרוב הם אינם חזקים מספיק לטיפול במיגרנות ולא מונעים מיגרנות עתידיות. בנוסף, אנשים רבים יגדילו את המינונים ותדירות השימוש, אך עם זמן התרופות הללו יאבדו את האפקטיביות שלהן, או יובילו לאפקט ריבאונד שבאמצעותו כאב הראש יחזור ברגע שהתרופה תיגמר. יתר על כן, מינונים גבוהים יותר ושימוש תכוף בתרופות אלו יכולים לגרום להגדיל את הסיכון לתופעות לוואי שליליות.

תרופות ללא מרשם עשויות לספק הקלה מסוימת בכאבים, אך עם הזמן הן עשויות להיות פחות יעילות",. "על ידי המשך פיתוח תרופות וטיפולים חדשים, תעשיית התרופות  מספקת אפשרויות נוספות. למרבה המזל, היו כמה התפתחויות מרכזיות בטיפול במיגרנה בשנים האחרונות ".

דר יואל קסלר סיפר על קידום טיפולים במיגרנה

התקדמות אחת בטיפול במיגרנה הייתה בטכנולוגיה נוגדנים חד שבטיים, או בקיצור mAb

 נוגדנים אלה מכוונים לפפטיד הקשור ל CGRP שהוא כימיקל מרכזי במפל הדלקתי המוביל למיגרנה. המצור שלה הוכח כיעיל מאוד במניעת מיגרנות. בעזרת תרופות כאלה, ייתכן שניתן יהיה למנוע מיגרנות לפני שהן מתרחשות, ולחסוך מטופלים מכאבים.

"הנוגדנים החד שבטיים האלה בטיחותי ואפקתיבי מאוד. באופן כללי, בריאות מונעת עדיפה על טיפול בסימפטומים המחלה ברגע שהים מגיעים״.

למרבה המזל, מחקרים קליניים מצביעים על כך שרוב הטיפולים הנוגדנים החד שבטיים החדשים המכוונים למסלול ה-

CGRP, למרבה המזל, מחקרים קליניים מצביעים על כך שרוב הטיפולים הנוגדנים החד שבטיים החדשים המכוונים למסלול ה- כולל eptinezumab, erenumab, galcanezumab ו- fremanezumab

הוכחו כיעילים, בטוחים ונסבלים היטב.

"עד כה, נוגדנים חד שבטיים נגד CGRP הוכחו מאוד בטוח", אומר דר יואל קסלר. "נראה שהם יעילים במניעת מיגרנות ורוב החולים המשתמשים בתרופות אלו סובלים מפחות מיגרנות.״

בעוד, המשך המחקר והפיתוח נמשכים באשר ליעילותם בסוגים אחרים של תסמונות כאבי ראש ומחלות אחרות.

יואל קסלר

דר יואל קסלר

@Facebook

@Twitter


יואל קסלר

Interested in medical and scientific advances and innovations