יואל קסלר .com
יואל קסלר .com

דר יואל קסלר: טיפים לשמירה על בריאות הנפש בזמן מגיפה

לדר יואל קסלר יש כמה עצות נהדרות לשמירה על בריאות הנפש במהלך המגיפה. המגיפה היא אירוע מלחיצה. החיים במגיפה הם קשים. זה מצב  שקורה רק פעם במאה שנים בערך. וכשזה כן קורה, אף אחד לא מוכן, ולכולם זה קשה להתמודד .

לכולנו יש רוטינה בחיים – אנחנו קמים בבוקר, הולכים לעבודה או הולכים לבית הספר, חוזרים הביתה, אוכלים ארוחת ערב, מבלים עם המשפחה ולמחרת מתחילים את הכל מחדש. דר יואל קסלר מסביר כי השיבושים שהמגיפה גורמת לחיינו באופן כללי הוא נורא.

אנשים מוצאים את עצמם עובדים מהבית או בלי עבודה בכלל וזה יכול לגרום לאנשים דכאון וחרדה.

אנשים אחרים עשויים להרגיש כמו אסירים בבית שלהם. אנשים נמצאים בבית עם בן זוגם וילדיהם, ולמרות שזה כיף להיות עם המשפחה שלך בהתחלה, לאחר שבוע בערך, אתה מתחיל להרגיש שאתה משתגע. אנשים שואלים את עצמם, "מתי הפכתי למורה?" כי חלק מהחיים החדשים שלך הוא ללמד את הילדים שלך את שיעורי בית ספר כל היום.

הילדים שלך, אגב, משועממים בבית ומבודדים מחבריהם כמו שאתה מופרד מחברים ועמיתים מעבודה. למרות שהדברים בהחלט משתפרים ברובם וכמה אנשים חזרו לעבודה וילדים לבית הספר, המגפה עדיין משפיע על בריאות הנפש לרעה.

הדרך הטובה ביותר לשמור על בריאות נפש טוב במהלך המגיפה היא לנסות לפתח שגרה יומיומי. הרג אכלו ארוחת ערב באותו הזמן כמו שעשיתם לפני המגפה, שמרו על אותה שגרת שינה ושגרת בוקר. זה עוזר מאוד לבריאות הנפש שלך מכיוון שאפילו שכמעט כל השאר מסביבך השתנה, עדיין יש כמה דברים  שתוכל לסמוך עליהם לנורמליות.

דר יואל קסלר מציע ליהנות מתחביבים ופעילויות ישנות. אם אתה אוהב לקרוא, הקדש זמן לקריאה – שחק משחקי קופסה עם המשפחה. דבר עם חבר או בן זוג על רגשותיך בנוגע למגיפה וכיצד היא משפיעה על חייך. זהו תרגיל מצוין עבור כל בני המשפחה להשתתף בו. עזרו לילדים שלכם לבנות סדר יום שכולל זמן לדבר עם חבריהם אפילו אם זה חייב להיות דרך זום.  אם יש לך חוק טלפון של שעה ביום, תקל אותו, כך שהם יוכלו להישאר מחוברים לעמיתיהם.

בנוסף, חשוב לבצע פעילות גופנית מדי יום. פעילות גופנית גורמת למוח לשחרר כימיקלים הנקראים אנדורפינים. הוכח שהכימיקלים אלה מגנים מפני דיכאון וחרדה.

זה עשוי לעזור גם אם תשקיע זמן בשיחות עם חברים ועמיתים לעבודה באופן קבוע. זה אולי לא מרגיש כמו הדבר האמתי, אך בעידן זה של התרחקות חברתית, מניעת בידוד חשובה.

למרות שמגיפתקורונה מלחיצה את כולנו, קביעת זמן מדי יום לבצע חלק מהפעילויות הללו יכול לעזור להקל על הנטל

עוד מידע פה.


יואל קסלר

Interested in medical and scientific advances and innovations